JMVMC rekomenduoja: „declassified“ – Lietuvos kino plakatai ir kino klasika, vaizdo, garso ir žodžio kūryba Londone

Projekto „declassified“ idėja kilo kuratoriui ir menininkui Davidui Ellisui, kai į jo rankas pateko pas fotografę Martą Ovod saugota beveik keturis dešimtmečius apimanti Lietuvos kino plakatų kolekcija, nustebinusi labai raiškia grafine kalba.

Ar gali šios tekstūros, smagūs modernistinių spalvų blokai bei efemeriški stiliai perduoti užslėptus pranešimus apie trūkčiojančią šalies istoriją? Ar tai yra paviršutiniškos interpretacijos ir labiau pageidaujamos praeities vaizdavimas nei jos realybė? Kiekvienas plakatas Ellisui yra ne tik estetinės reprezentacijos atodanga, bet ir itin efektyvus žinios apie tam tikrą laiką nešėjas, nepakeičiams įrankis bandant “nulaužti” sovietinės ir nepriklausomos Lietuvos istorijos kodus. Satelitinė parodą lydinčių klasikinio juodai-balto kino, garso, vaizdo ir žodžio renginių programa sulieja į vientisą vyksmą įvairias menininkų kartas bei kūrybines praktikas. Visus renginius vienija “sluoksninio paviršiaus” ir “atodangos” metaforos, o dar tiksliau – specifinis šiuolaikinės Lietuvos kūrybinis pliuralizmas. Visi renginiai vyks Rich Mix kultūros centre, 25-47 Bethnal Green Rd.Londonas E1 6LA

RENGINIŲ PROGRAMA

Paroda Balandžio 8, penktadienis, 18 val., Rich Mix Mezzanine Gallery declassified: LIETUVOS KINO PLAKATAI

Parodos atidarymas Pasak kuratorių, parodos darymas šiek tiek primena archologo darbą, iš fragmentų bandant sukonstruoti tam tikrus pasakojimus. Plakatai, kaip ir iš po žemių iškasti žmogaus kūrybos objektai, ištraukti ir keliolikos sluoksnių istorinių nuosėdų, yra atviri naujoms spėlionėms ir apmąstymams. Parodoje pristatomi plakatai yra ne tik filmų reklamos, bet ir laike nutolusio gyvenimo liudijimai. Ištraukti iš konteksto ir istoriškai nepririšti jie tampa naujų istorijų ir nuostabių spėlionių saugykla. Įėjimas nemokamas Paroda veiks iki balandžio 30 d. Nuorodos: http://www.guardian.co.uk/film/gallery/2011/mar/17/lithuanian-film-posters-galleryhttp://www.lfc.lt

Screen Shot 2015-06-25 at 14.57.44 Screen Shot 2015-06-25 at 14.57.23 Screen Shot 2015-06-25 at 14.55.28 Screen Shot 2015-06-25 at 14.55.21 Screen Shot 2015-06-25 at 14.55.07

Garso ir vaizdo kūrinys

Balandžio 8, penktadienis, 20 val., Rich Mix Bar ir Mezzanine Gallery declassified: GLUELESS Rokas Tarabilda / Emanuelis Ryklys (Rüt Rüt)

Lietuvos kino plakatų parodos proga Rokas Tarabila ir Emanuelis Ryklys (Rüt Rüt) pristato Glueless, 45 min audiovizualinį klasikinio kino, garso takelių bei IDM ritmų melanžą. Kino plakatas yra bene statiškiausias elementas kino gamybos procese, įšaldantis veiksmą, kondensuojantis jį stačiakampyje. Ar įmanoma vėl išjudinti plakatų vaizdus, išlaisvinti juos iš rėmų? Įėjimas nemokamas http://www.rutrut.lt/http://www.rutrut.lt/bangos/ Vakarėlis truks iki 1 val. nakties

Kinas

Balandžio 9, šeštadienis, 12 val., Rich Mix Screen 3 declassified: LIETUVOS JUODAI BALTO KINO AUKSO AMŽIUS

Adomas nori būti žmogumi (1959)rež. Vytautas Žalakevičius

Vienos dienos kronika (1963)rež. Vytautas Žalakevičius

Dvigubas seansas, restauruotos kino kopijos su subtitrais anglų k. Kadras iš filmo „Adomas nori būti žmogumi“, rež. Vytautas Žalakevičius, 1959

Adomas nori būti žmogumi, rež. Vytautas Žalakevičius, 1959, 87 min.

Pirmasis meniškai vientisas ir reikšmingas lietuvių vaidybinis filmas. Vytautas Žalakevičius, apsuptas talentingų žmonių kolektyvo, gebėjo suderinti skirtingas įtakas (prancūzų poetinio realizmo bei urbanistinio ekspresionizmo) į vientisą, autorinį, retro miglelės kiek paliestą ir todėl beveik nesenstantį savarankišką kūrinį. Buitiniame tų metų sovietų kino fone „Adomas nori būti žmogumi“ darė nelauktą grynai europinio filmo įspūdį. (Saulius Macaitis)

Vienos dienos kronika, rež. Vytautas Žalakevičius, 1963, 84 min

Pirmasis demonstratyviai autorinis Vytauto Žalakevičiaus filmas, sukėlęs aršių ginčų. Tuomet prasmė atrodė aiški – piliečio ir abejingo žmogaus konfrontacija, – tačiau meninė kalba, laiko ir erdvės laisvumas buvo toks nelauktas, „nesuprantamas“, kad lėmė ir cenzūros įskišimą. Autorius sugebėjo dažnai publicistinio atspalvio ekspresiją prigretinti prie psichologiškumo, net lyrizmo. Frazė „Kodėl tu stovėjai po medžiu?“ ilgiems metams tapo tikra sovietine metafora. (Saulius Macaitis) Bilietai: £6.50 / £9. Užsisakyti bilietus galima internetu: http://www.richmix.org.uk/declassified.htm Nuoroda: http://www.lfc.lt

Eksperimentinis kinas ir garsas

Balandžio 9, šeštadienis, 15 val., Rich Mix Bar

declassified: TULSARAMA Kino ir garso kūryba kaip neužslėptas įrodymas

Richard Crow Integruota improvizuoto judančio vaizdo programa, kurioje pristatomi Simono Tyszko, Juliaus Ziz, Artūro Baryso, Jono Meko, Lauros Stasiulytės ir Lauros Garbštienės filmai. Davido Elliso, kuratoriaus ir performerio nukrypimas nebaigtų / atsisakytų dalykų tema. Kompozitoriai Gintas K ir Richardas Crow duetu įsitrauks į skaitmeninę ir analoginę garso ir vaizdo improvizaciją geografinių ir kultūrinių patirčių tema. Abu menininkai žada nuodugniai pasirausti savo asmeniniuose vaizdo ir garso archyvuose ir atrastą medžiagą sukomponuoti į vientisą Šaltojo karo laikus reflektuojančią kompoziciją. Nemokamas įėjimas Nuorodos: http://jonasmekasfilms.com/diary/http://davidpaulellis.blogspot.com/http://www.touchradio.org.uk/touch_radio_52_richard_crow.htmlhttp://www.myspace.com/gintaskhttp://www.theculture.net/detours/

Poezija

Balandžio 9, šeštadienis, 19 val., Rich Mix Venue

2 declassified: MAINTENANT PRISTATO LIETUVOS IR BRITŲ POEZIJĄ

Chris McCabe & Donatas PetrošiusTim Atkins & Tomas S. ButkusJeremy Reed & Gabrielė Labanauskaitė

Gabrielė Labanauskaitė Maintenant pristato unikalų bendradarbiavimu pagrįstą poezijos renginį, kuriame dalyvaujantys Lietuvos poetai skaitys ir rašys eiles kartu su britų poetais, ginčydami požiūrį, kad poezija ir jos kūryba yra uždara ir vienišumu pažymėta terpė. Poezijos skaitymai turėtų liudyti šiuolaikinės Europos poetikos gylį ir vaizduotę, atveriant ją ir kaip performanso meną. Įėjimas nemokamas Nuorodos: http://www.maintenant.co.ukhttp://www.youtube.com/maintenantpoetryhttp://soundcloud.com/maintenanthttp://www.booksfromlithuania.lt

Muzika

Balandžio 9, šeštadienis, 19 val., Rich Mix Bar

declassified: ALINA ORLOVA

Alina Orlova grįžta į Londoną dar vienam pasirodymui, užbaigdama intensyvų įvykių šeštadienį Rich Mix’e. Ši dainininkė savo, atrodytų, nesudėtingomis dainomis (dainuojama poezija?) ir betarpiška interpretacija sugeba lengvai užmegzti ryšį su klausytojais. Jos dainos, atliekamos lietuvių, rusų ir anglų k. stebina daugiasluoksniu tapatybės, vietos ir laiko pavidalu bei atminties kodais. Kokiu būdu ši raudonplaukė sugeba išgauti tokį unikalų skambesį iš ganėtinai paprastų dalykų? “Singer with an incredible, high-trilling voice and a unique line in exhilaratingly dark, Baltic folk pop.” (Time Out) “A heart-rending gorgeousness to melodies.” (Metro) “Her songs are jam packed with wonders to satisfy your sonic appetite.” (contactmusic.com) Bilietai: £8 / £11. Užsisakyti bilietą galima internetu: http://www.richmix.org.uk/aandc_declassifiedlivemusic.htm Nuorodos: http://www.myspace.com/alinaorlovahttp://www.youtube.com/watch?v=FpmmW9EwokEhttp://www.dailymotion.com/video/xfc87o_alina-orlova-doves_music

Kinas

Balandžio 10 d., sekmadienis, 12 val., Rich Mix Screen 3 declassified: LIETUVOS JUODAI BALTO KINO AUKSO AMŽIUS

Paskutinė atostogų diena, 1964rež. Arūnas Žebriūnas Jausmai, 1968rež. Algirdas Dausa and Almantas Grikevičius, 1968 Dvigubas seansas, restauruotos kino kopijos su subtitrais anglų k.

Po seanso klausimų-atsakymų serija su kino kūrėju ir prodiuseriu Artūru Jevdokimovu Kadras iš filmo Paskutinė atostogų diena, rež. Arūnas Žebriūnas

Paskutinė atostogų diena, rež. Arūnas Žebriūnas, 1964, 64 min.

Tyras, liūdnas, bet, nepaisant nieko, viltingas tobulos formos kino eilėraštis. Nevienaprasmis, ne tik „vaikiškas filmas“. Galbūt kūrinys apie prigimčių skirtybę – amžiną moteriškumo mįslę ir paiką vyrišką norą bet kokia kaina lyderiauti, apie standartinius žaidimus ir vaizduotės galią, natūralumą ir ankstyvą susikaustymą. Lengvas gamtos personifikavimas, geografinis neapibrėžtumas leidžia autoriui, neprarandant realumo, operuoti abstrakčiomis sąvokomis, versti žiūrovą galvoti apie veiksmo vietą Žemę. (Saulius Macaitis)

Jausmai, rež. Algirdas Dausa ir Almantas Grikevičius, 1968, 90 min.

Kūrinys – apie neišnaikinamą žmogaus, kataklizmų apsuptyje randančio vietos paprastiems jausmams, ir apie visos lietuvių tautos gajumą. Anais laikais Lietuvoje nebuvo kito tokio filmo, kuriame simpatijos rasta ir vokiečiui, ir savo darbu nesižavinčiam milicininkui, ir inteligentiškiems emigrantams, dramatiškai svarstantiems gimtinės likimą. Matyt, pastaroji aplinkybė lėmė, kad Sovietų sąjungai buvo atspausdintas minimalus kopijų tiražas, ir už Lietuvos ribų „Jausmus“ mažai kas matė. Filme vis iš naujo galima atrasti dramaturgijos dviprasmybes, įsijausti į filmo ritmų bangavimą, žavintis nesenstančia plastika, faktūriška atmosfera, reto susiklausymo aktorių ansambliu, iš kurio neįmanoma ko nors išskirti. (Saulius Macaitis) Bilietai: £6.50 / £9. Užsisakyti bilietus galima internetu: http://www.richmix.org.uk/film_declassifiedpartii.htm Nuoroda: http://www.lfc.lt/en/ *** Bilietus galima užsisakyti internetu: http://www.richmix.org.uk/aandc_declassified.htm declassified

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *