2020 m.

2019 12 20 – 2020 03 01, Saulius Grigoravičius: Dvi saulutės ir “Su-Menėk”. Tapyba viena spalva, o tiksliau – juoda, yra, ko gera, aukščiausia tapybos forma. Tai jau net ne tapyba, o metatapyba. Juoda yra net ne spalva, juoda – spalvos nebuvimas. Tokiu būdu Malevičius „Juodu kvadratu“ (1915 m.) užbaigė kelis šimtmečius besitęsusios tapybos tradicijos perkoduoti 3D erdvę į 2D plokštumą dekonstravimą. Visgi, neturint iliuzijos kaip diskusijos ar interpretacijos objekto, turime neaprėpiamą erdvę interpretuoti tamsą (nešviesą) ir šviesą, ką menininkas Saulius Grigoravičius ir kvietė padaryti šioje parodoje.

2020 01 20 – 24 KEEP SINGING. IN MEMORIAM JONUI MEKUI. Perkusininkas, geras Jono draugas, Dalius Naujokaitis – Naujo kartu su VšĮ „Jono Meko vizualiųjų menų centras“, VšĮ „Jono Meko fondas“, VšĮ „Menų cechas“ ir talentingais Lietuvos bei užsienio muzikantais visą savaitę kvietė Meko gerbėjus dalyvauti renginiuose skambiai prisimenant ir garsiai padėkojant didžiam Lietuvos menininkui, kino poetui Jonui Mekui už milžinišką indėlį į mūsų kultūrą, mūsų laisvę ir atvirą pasaulėžiūrą.

Renginiai vyko koncertų salėje virš baro „Vėjai“, Vilniaus g. 22.

2020 03 15 ARŪNAS KULIKAUSKAS: FOTO OBJEKTAI 1995 – 2020. Pastaruosius 15 metų A. Kulikauskas kuria daugiausia iš „Polaroid“ medžiagų. Kulikausko kūryba labai įvairiapusiška. Naudojant pinhole ir polaroid technikų derinį sukurtos fotografijos pasakoja apie autoriaus konceptualumo ir savito braižo paieškas. Pinhole technika yra viena paprasčiausių fotografijos technikų, čia fotografavimui pakanka degtukų dėžutės ar senos dėžės su skylute, nereikia ieškoti jokių fotoaparatų ar juostelių, galima projektuoti fotografiją tiesiai ant popieriaus, daiktų. A. Kulikauskas fotografuoja naudodamas ne bet kokį šviesai jautrų popierių – naudoja šiek tiek pinhole primityvumui ir asketiškumui prieštaraujančias patogias ir momentines polaroid medžiagas. Rezultatas – eksperimentinės fotografijos, su autoriaus dažnai angliškais užrašais po jomis; kūriniai atrodo labai asmeniški, kartais net nejauku į juos žiūrėti – kyla jausmas, lyg raustumeisi svetimame stalčiuje. Kaip pats menininkas sako, jo daiktai tarsi „aplipę atmintimis ir reikšmėmis“.  Arūno Kulikausko paroda virtualiai buvo atidaryta pirmą karantino dieną ir taip pat virtualiai veikė visą I-ojo karantino laikotarpį.

2020 06 08 – 06 09 AUSTĖ GUOGAITĖ: INTUITYVI PARODA – tai menininkės Austės Guogaitės baigiamojo magistrantūros kūrybinio projekto pristatymas. Kūriniai sukurti vadovaujantis intuityviu kūrybos metodu atmetant idėjos planavimo ir analizavimo principus. Kūrybos procese menininkė pasitelkia iracionaliuosius žmogaus psichikos reiškinius, kurie yra kūrybiškumo pagrindas: vaizduotę, intuiciją, sapnus, emocijas ir iš savitai įprasmintų medinių kaladėlių konstruoja kintančias intuityvias kompozicijas, besikeičiančias priklausomai nuo laiko ir erdvės. Abstrakčiose intuityviose kompozicijose susipina šiuolaikinės skulptūros ir tradicinės tekstilės elementai. Kūrinius autorė kviečia ne suprasti, o patirti, pajausti kontempliacijos būdu, subtiliu estetiniu išgyvenimu.

2020 06 18 – 07 18 Antanas Zabielavičius: Gal nusiskusti plikai, nebūtų taip karšta galvoje? Vos karantinui pasibaigus pristatytas naujas tęstinis projektas NBA  – “non budget art”, kuris gimė visiškai netikėtai ir spontaniškai (kaip ir pati pandemija bei jos sąlygotas karantinas, taip pat visi su tuo susiję pavojai, netektys, baimės).

2020 07 30 – 09 01 KEN FRIEDMAN: 99 NUTIKIMAI. Ar tikite, kad meną gali kurti kiekvienas? Tai įrodyti jums pabandys amerikiečių FLUXUS atstovas Ken Friedman, virtualiai atidaręs savo parodą „99 Events/99 Nutikimai“. Kone septynis dešimtečius kurtoje parodoje – 99 trumpi scenarijai–instrukcijos, kuriuos įgyvendinti kviečiamas kiekvienas juos perskaitęs lankytojas. Ken Friedman „99 Nutikimus“ šiemet pristato viso pasaulio populiariausiose galerijose – paroda jau eksponuota Niujorke, Velingtone Naujojoje Zelandijoje ir Šanchajuje Kinijoje. Taigi su šia paroda tiek Jono Meko vizualiųjų menų centras, tiek Vilnius ir Lietuva atsiranda pasauliniame FLUXUS judėjimo žemėlapyje.

2020 08 04. BANANA CASE – BENDRAS REIKALAS. Dar 1988-1989 metais Anykščių raj., Ažuožerių kaime vyko pirmieji Lietuvoje hepeningų seminarai. Neturintys vieningos temos, tačiau visad aptariantys tai, kas aktualu to laikmečio FLUXUS judėjimui, visad lenktyniaujantys su laiku ir erdve. Siekdami grąžinti ir sustiprinti šią tradiciją, surengėme konferenciją, aptariančią alternatyvaus, tarpdisciplininio ir kito (ne)meno temas, aktualijas ir (ne)galimybes. Konferencijoje pranešimus skaitė pirmųjų hepeningų seminarų AN-88, AN-89, AN-97 dalyviai, Lietuvos muzikos, tarpdisciplininio ir vizualiojo (ne)menų atstovai: Ričardas Kabelis, Antanas Zabielavičius, Tomas Juzeliūnas, Arvydas Baltrūnas, Redas Diržys, Šarūnas Nakas, Gitenis Umbrasas ir Diopo Ndugu. Prie šio rato virtualiai prisijungė ir garsus FLUXUS narys, menininkas konceptualistas Ken Friedman, kurio paroda “99 Events/ 99 Nutikimai” šiuo metu eksponuojama JMVMC.

2020 10 02 – 04, JONO MEKO „AKIMIRKOS“ ART VILNIUS’20 MENO MUGĖJE. Kelis kartus keitus datą šiuolaikinio meno mugė „ArtVilnius‘20“ įvyko rudenį – spalio 2-4 dienomis. Jono Meko vizualiųjų menų centras pristatė projektą „Akimirkos“ iš Jono Meko filmų archyvų. 

2020 10 08 – 10 10. TEATRINĖ INSTALIACIJA „FABRICA“. „fabrica“ – tai teatrinė instaliacija ir vienas iš keturių „Sirenų“ 2020 m. konkursą laimėjusių projektų, kurį spalio 8-10 d. kūrėjai pristatė festivalyje, kurio šūkis buvo parinktas karantino temai ir laikui – Unwelcome. Ką reiškia būti nenorimu, nelaukiamu, atstumtu? Tą labai gerai žino Jono Meko vizualiųjų menų centro komanda, todėl labai simboliška, kad instaliacija, pasitelkiant garso, vaizdo bei „Motion Caption“ technologijas, buvo kuriama Jono Meko vizualiųjų menų centre.

2020 10 15 – 11 15. Autorinė Alvydo Lukio paroda „Jetlag“*: nuovargio įtaka realybės suvokimui. Fotografas Alvydas Lukys parodoje „Jetlag“ peržengia sau įprastas fotografijos žanro ribas, tačiau lieka ištikimas kūryboje dominančioms temoms: realybės suvokimui, jos dokumentavimui ir meno prigimčiai.