2021 01 12 Meninkas Antanas Zabielavičius sukūrė obeliską „Жыве Беларусь”, skirtą  Baltarusijos laisvės ir demokratijos gynėjams ir toliau patiriantiems Lukašenkos režimo represijas. Savo kūriniu menininkas nori paskatinti visuomenę aktyviau palaikyti baltarusių tautą ir jų laisvės siekį. Instaliacijai sukurti buvo panaudotos šaligatvio plytelės, raudonos ir baltos popierinės sevetėlės, kilometras juodos virvės ir nukirstų drebulių kamienai.

2021 03 09 – 04 24 Vegetacinė būklė, tai audiovizualinis pasakojimas, sukurtas remiantis pjesės “Vegetacinė būklė” motyvais. Kūrinio dramaturgė Manuela Infantė, dar vadinama “nežmogiškosios dramaturgijos” (“nonhuman dramaturgy”) pradininke, pjesę įvardija kaip veikalą, parašytą iš augalo perspektyvos. Kūrybinio rašymo metu pjesės struktūrai dramaturgė taikė įvairius augalų gyvavimo principus. Pavyzdžiui: augalai auga visą laiką, kai, tuo tarpu, žmonių augimas (iki brandos) yra ribotas. Vadovaujantis tokiu principu, autorė kūrė veikėjų monologus, kuriuose nėra įvykio, veikėjų pokyčio. Taikant panašius principus, augališkas vyksmas kuriamas ir audiovizualinio pasakojimo metu.

ART LAB (meno laboratorijos) projektas “Flux Lab’as” – meno kūrinio auros kontekstualizatorius. Mūsų sukurta mobilioji programėlė  – meno laboratorija  – „Flux Lab’as“, leidžia nustatyti žmogaus ir meno kūrinio suderinamumą. Parsisiuntus programėlę į savo telefoną, į ją reikia įkelti savo nuotrauką arba asmenukę ir nuskenuoti meno kūrinį – jau įsigytą, norimą įsigyti ar tiesiog bet kokį meno kūrinį, kuris žmogui įdomus. Tuomet įvyksta abiejų šių subjektų – žmogaus ir meno kūrinio – kontekstinės auros analizė. Programėlė, išanalizavusi šių dviejų subjektų santykį, pateikia išvadą apie jūsų ir jus dominančio meno kūrinio suderinamumą.

2021 04 01 – 2022 02 02 Balandžio 1 d. Seule, Nam June Paik meno centre buvo atidaryta didelė tarptautinė paroda „Humor Has It/Pokštaujant“, pagerbianti Fluxus meno (antimeno) judėjimą. Paroda taip pat skirta paminėti net kelioms esamoms ir būsimoms svarbioms sukaktims – šiais metais minimiems Fluxus judėjimo 60-mečiui, Jurgio Mačiūno 90-mečiui, vokiečių Fluxus menininko Joseph Beuys 100-mečiui bei kitais metais minimiems Nam June Paik 90-mečiui ir Jono Meko 100-mečiui.

2021 04 30 – 05 30 Remigijus Treigys ir Danas Aleksa, Manilla is Calling Your Name. Parodoje susitinka du autoriai ir dvi technologijos, ne tik kaip medijos, bet ir kaip du skirtingi atminties atkūrimo ar perkonstravimo metodai. Abiejų autorių kūryboje vieta ir laikas yra svarbios dimensijos. 

2021 06 05 – 06 25 Kamilė Jadevičiūtė „Laiko nuosėdos”. Džiūdamas litografinis tušas suformuoja raštą, kuriame vanduo palieka savo džiūvimo pėdsaką, lyg laiko diagramą. Pakartotinis to pačio akmens spaudimas, šlifavimas, piešimas, spaudimas ir vėl šlifavimas atsluoksniuoja patiriamą laiką. Prisilietimas prie nuosėdinės uolienos kelia mintis apie ilgas geologinio laiko skales, o tai skatina persvarstyti savo vietą joje.

2021 07 13 – 08 14. „Nuostabieji lūzeriai. Fosilijos“. 40 metų niekas iš kino pasaulio nebuvo įleistas į profesionalių dviračio lenktynių vidų taip giliai ir atvirai, kaip Arūno Matelio filmo „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ komanda. Tai – be galo didelė vertė, tačiau esamais pasiekimais apsiriboti nebūtina, kai yra prielaidos į filmo kūrimo procesą pažiūrėti plačiau, „išrūšiuoti“ nepanaudotą medžiagą naujam gyvenimui. Tik 10 žymiausių fotografų kasmet įgyja teisę su savo motociklininkais važiuoti šalia dviratininkų (viso akredituota būna apie 2000 žurnalistų). Tame skaičiuje ir mūsų filmavimo grupė, kurioje taipogi turėjome fotografą, kadrus gaudė ir pats filmo režisierius Arūnas Matelis bei kiti komandos nariai. Turėjome sumanymą tas nuotraukas panaudoti filme kaip punktyrinę liniją, plastinę priemonę, kuriančią įspūdį apie sustingusį laiką ir trūkinėjančias akimirkas. Per dvejus metus buvo padaryta virš 14 000 fotografijų. Montaže tos vizualinės temos galiausiai nusprendėme atsisakyti, bet tūkstančiai unikalių fotografijų liko. 

2021 07 29 – 07 31 “The Not-Doings of an Insomniac” – vienintelis žymiojo JAV kompozitoriaus Philipo Glasso kūrinys kontrabosui solo. Nuolat keliaujantis kompozitorius dažnai atsiduria viešbučio kambariuose nepažįstamuose miestuose. Laiko zonų pasikeitimai neretai sukelia nemigą. Kelionėje po Europą 2015-aisiais metais, P. Glassas išnaudojo šias būdravimo valandas dirbti ties kūriniais, kuriuos buvo sugalvojęs, bet negalėjo įgyvendinti dėl spaudžiančių įsipareigojimų. Į kelionę pasiėmęs mažą natų sąsiuvinį su spirale, P. Glassas parašė partitą kontrabosui solo kontrabosininkui Robert Black iš Bang on a Can All-Stars. Šį kūrinį sudaro 7 dalys ir, kitaip nei kituose jo kūriniuose solo instrumentams, tarp dalių panaudoti žymių Niujorko menininkų, P. Glasso ilgamečių draugų ir kolegų tekstai.

2021 08 17 – 27 Paroda „Everything is a Game”, Tokijus, Japonija. Paroda “Everyday is a Game” sudaryta iš įvairių tarptautinių meno kūrinių ir skirta atskleisti  Fluxus judėjimo idėjų, meno kūrinių ir asmenybių įvairovę. Parodos kūrinių atranka pirmiausia buvo atlikta siekiant reprezentuoti Fluxus idėjų gilumą ir įvairovę, taip pat įnešti šviežumo demonstruojant retai eksponuojamus unikalius daiktus, o ne tik pristatant jau labai gražius ir  žinomus darbus. Paroda „Everyday is a Game“ – tai greitas bėgimas per besikeičiančius metus, skirtingas geografines vietoves ir įvairias, išskirtines Fluxus judėjimo idėjas.

2021 08 26 – 09 12 Trumpo metražo filmas Sun also rises. Režisierius Ken Asano / 2021 / Prancūzija / 13 min

2021 08 24 – 09 12 Festivalis NBA Presents. Pilietinė akcija. Prasmių ir vaizdinių išaiškinimas – žodžių prasmės , vaizdų įtaigos ir garso konstrukcijų sintezė – menininkų Sauliaus Grigoravičiaus ir Sauliaus Paukščio diskursas – meno rasmių  indikacijos ir meninių prasmių keltų klausimų / atsakymų rinkinys . Po šio performanso – tyros vaizduotės erdvės , laisvos vizijoms ir fantazijoms. 

2021 10 06 10 23 Video instaliacija „Pažinti Joną Meką: Laiškai iš niekur“. Jono Meko vizualiųjų menų centras, bendradarbiaudamas su  Valstybiniu Šiaulių dramos teatru, paruošė mokomąją vaizdo medžiagą moksleiviams, kurioje moksleiviai išvys: 1. Kaip savo eiles skaito pats Jonas Mekas. Taip pat ir jo filosofines įžvalgas įvairiais klausimais; 2. Kaip Meko eiles „Laiškai iš niekur“ skaito Šiaulių dramos teatro aktoriai. 3. Ištraukas iš garsiausių Meko filmų. 4. Jono Meko mokinio, kino režisieriaus, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Audriaus Stonio mintis apie Joną ir jo kūrybą.

2021 10 08 – 11 06 Kurti viską iš nieko, džiaugtis arba psichoakustinės vakcinos kabinetas. Beveik visi pavieniai avangardizmo proveržiai ar kolektyviniai avangardiniai judėjimai ir festivaliai, klestėję maždaug 1987-1995 m. (1990 m. Lietuva atkūrė nepriklausomybę), žinoma, kiekvienas savitai, buvo daugiau ar mažiau artimi fluxus dvasiai ir dažnai kai kurioms jo formoms, nepaisant to, jog adekvati ir tikslesnė informacija apie amerikietiškąjį ir europietiškąjį Fluxus judėjimus pasiekė Lietuvą kiek vėliau. Šioje parodoje prisimename AN-88 ir AN-89 hepeningų seminarų akimirkas, Jono Meko išsakytas mintis apie Fluxus ir Jurgį Mačiūną. 

Ar Vilnius 2021. Jono Meko vizualiųjų menų centras, minėdamas Fluxus judėjimo 60-metį, bei Jurgio Mačiūno 90-metį, pristato aplikaciją skirtą Apple ir Android telefonams –  Fluxus LAB’as, kurio tikslas – žaismingai, kaip tai darė fluxus judėjimo pradininkai, pažiūrėti į rimtus dalykus, priversti žmones pažaisti ir  nusišypsoti. Greta pristatomi Fluxus artefaktai tik paliudys – FLUXUS IR YRA TIKROJI VAKCINA NUO RUTINOS. JMVMC stende taip pat bus rodomas Jono Meko filmas apie Jurgį „Zefiro Torna ,arba vaizdai iš Jurgio Mačiūno gyvenimo“, 1992

2021 12 01 – 2022 02 21  Jono Meko vizualiųjų menų centre atidaroma paroda „Jurgis Mačiūnas. Fluxus biografika“. Parodos struktūrą apibūdina žodis „biografika“, nurodantis biografiją (dokumentus, juodraščius, eskizus, fotografijas) ir grafiką – Jurgio Mačiūno ir kitų fluxus menininkų grafinį dizainą, tekstinį ir politinį meną. Didžiausias dėmesys skiriamas fluxus popiežiui Jurgiui Mačiūnui, kurio 90-metį šiemet minime. Kartu švenčiame ir fluxus 60-metį. Kad tai neatrodytų tragiškai rimta, pažvelkite į fluxus ir Mačiūno jubiliejų skaičius be nulių ir pagalvokite apie erotiką. 

2021 12 03 Aistės Radzevičiūtės performansas”lasvės tylios”. Aistė sako, kad tai buvo: „Laisvės, kaip paradokso, idėjos išraiška interdisciplininio kūrinio formoje. Čia tekstas, vaizdas ir garsas susijungia į performatyvaus akto visumą ir kviečia stebėtojus kelti sau amžinuosius būties klausimus. Simboliais piešiama atmosferinė kelionė ves per subjekto vidinius išgyvenimus ir apmąstymus. Tai efemeriškos būtybės kova su taisyklėmis iš aukščiau.“